CADAR PATCHWORK MURAH

DE FARHANA HOME FURNISHING [PG0318684-D] : MENJUAL RUNCIT & BORONG CADAR PATCHWORK 100% COTTON. DAPATKAN DENGAN KUALITI TERBAIK PADA HARGA MURAH!! PM PAGE FB KAMI : Quilt De'FarHana atau SMS/Whatsapp 017-7868751 / 019-4768414

Katakan 'TIDAK' Pada Valentine's Day

♠ Posted by kayrozz at 8:17 PM
Dulu masa zaman sekolah dan universiti memanglah 'Valentine's Day' menjadi kegilaan para kekasih menyambutnya tidak kira daripada pelbagai bangsa. Tarikh katanya keramat pada 14hb Februari setiap tahun menjadi tarikh yang ditunggu-tunggu oleh setiap pasangan kekasih. Rasanya, dulu lagi orang Melayu pun menjadikan tarikh tersebut sebagai tarikh pernikahan dan tarikh kahwin. Itu dulu laa, tapi sekarang ni, dah konfom lagi sahih bahawa tarikh tersebut telah difatwakan oleh JAKIM dan Majlis Agama Islam sebagai tarikh yang diharamkan seluruh umat Islam untuk menyambutnya bagi memperingati 'Hari Kekasih' sebabnya tarikh tersebut merupakan tarikh penganut kristian menyambut seorang paderi terkenal sewaktu dahulu yang bernama St Valentine.

Bila dah disebut haram maka haram jadinya, oleh itu sesiapa yang sedang berkasih dan bercinta maka anggaplah seperti tiada perayaan atau peringatan yang perlu disambut. Ada tak ada, cukuplah dengan memperingati satu sama lain bahawa, kalau nak berkasih tu setiap hari pun memang wajar berkasih-kasihan dan sayang menyayangi antara satu sama lain. Lebih-lebih lagi, kita perlu akur dengan ketentuan TUHAN yang maha esa bahawa DIA cukup memberikan petunjuk bahawa hanya selang sehari daripada tarikh 14/2/2011 iaitu 15/2/2011 bersamaan 12 RabiulAwal 1432 merupakan Hari Kelahiran Junjungan Besar Nabi Muhammad saw. Justeru, tepuk dada tanya selera, nak pilih sambut yang mana. Korang sema dah besar panjang, tak kan nak guna rotan lagi........

SALAM MAULIDUL RASUL - 12 RABIULAWAL 1432H
RASUL ADALAH PEMIMPIN ISLAM YANG TIADA TOLOK BANDINGNYA
MARILAH KITA BERPEGANG KEPADA AJARAN SUNNAH DAN AJARANNYA



0 comments:

DAPATKAN KOLEKSI CADAR BARU! SILA KLIK GAMBAR UNTUK LIHAT KOLEKSI TERKINI!!! photo 35876933-1d1e-472e-9d9b-9a7962294c12_zps98232114.png
STOKIS & PENGEDAR SAH : FARGHALY BEDSPREAD & CARPET
 photo 35876933-1d1e-472e-9d9b-9a7962294c12_zps98232114.png

Katakan 'TIDAK' Pada Valentine's Day

Dulu masa zaman sekolah dan universiti memanglah 'Valentine's Day' menjadi kegilaan para kekasih menyambutnya tidak kira daripada pelbagai bangsa. Tarikh katanya keramat pada 14hb Februari setiap tahun menjadi tarikh yang ditunggu-tunggu oleh setiap pasangan kekasih. Rasanya, dulu lagi orang Melayu pun menjadikan tarikh tersebut sebagai tarikh pernikahan dan tarikh kahwin. Itu dulu laa, tapi sekarang ni, dah konfom lagi sahih bahawa tarikh tersebut telah difatwakan oleh JAKIM dan Majlis Agama Islam sebagai tarikh yang diharamkan seluruh umat Islam untuk menyambutnya bagi memperingati 'Hari Kekasih' sebabnya tarikh tersebut merupakan tarikh penganut kristian menyambut seorang paderi terkenal sewaktu dahulu yang bernama St Valentine.

Bila dah disebut haram maka haram jadinya, oleh itu sesiapa yang sedang berkasih dan bercinta maka anggaplah seperti tiada perayaan atau peringatan yang perlu disambut. Ada tak ada, cukuplah dengan memperingati satu sama lain bahawa, kalau nak berkasih tu setiap hari pun memang wajar berkasih-kasihan dan sayang menyayangi antara satu sama lain. Lebih-lebih lagi, kita perlu akur dengan ketentuan TUHAN yang maha esa bahawa DIA cukup memberikan petunjuk bahawa hanya selang sehari daripada tarikh 14/2/2011 iaitu 15/2/2011 bersamaan 12 RabiulAwal 1432 merupakan Hari Kelahiran Junjungan Besar Nabi Muhammad saw. Justeru, tepuk dada tanya selera, nak pilih sambut yang mana. Korang sema dah besar panjang, tak kan nak guna rotan lagi........

SALAM MAULIDUL RASUL - 12 RABIULAWAL 1432H
RASUL ADALAH PEMIMPIN ISLAM YANG TIADA TOLOK BANDINGNYA
MARILAH KITA BERPEGANG KEPADA AJARAN SUNNAH DAN AJARANNYA



No comments: