CADAR PATCHWORK MURAH

DE FARHANA HOME FURNISHING [PG0318684-D] : MENJUAL RUNCIT & BORONG CADAR PATCHWORK 100% COTTON. DAPATKAN DENGAN KUALITI TERBAIK PADA HARGA MURAH!! PM PAGE FB KAMI : Quilt De'FarHana atau SMS/Whatsapp 017-7868751 / 019-4768414

Hari Ini Hari Apa?

♠ Posted by kayrozz at 9:51 AM
Salam pagi dan ceria untuk seluruh ummah. Pagi ni bila aku bangun jer, ada laa beberapa teks mesej yang masuk kat handphone aku. Dalam pada dok tengah belek-belek tu, tetiba terperanjat 'keldai' aku bila terselit pulak sms 'Salam Maal Hijrah'. Aduhai, kenapa laa boleh jadi perkara seumpama ini, aku takut kalau si ampunya badan yang tulis sendiri tu mungkin dia tak tahu hari ini hari apa, tapi yang lebih mudarat bila sms tu di 'forward'kan..maknanya lebih ramai lagi yang tak tahu hari ni hari apa sebenarnya.

Menurut hadis nabi saw supaya kita sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain, so kat atas tu aku ingatkan laa kat sesaper yang mungkin dah terlupa tu hari ni hari apa...bukan Maal Hijrah ok, tapi Maulidur Rasul. Tu laa, kalau hari raya semua orang tak akan terlepas menyambut sebab dah tentu sinonim dgn Bulan Syawal, tapi ada juak yang suka sambut bulan Syawal, cuma bulan Ramadan ada berat sikit..tau tak per..

Dalam pada kita menyambut Maulidur Rasul dengan penuh penghayatan dan insaf, kita perlulah ingat mengingati antara satu sama lain sebab manusia mudah lupa. Lebih-lebih lagi dengan peredaran zaman yang semakin pantas dan lebih sekular seperti yang berlaku di persekitaran kita. Jadinya, sama-samalah kita semarakkan lagi keindahan hidup ini supaya lebih dipenuhi dengan ajaran Islam yang sesungguhnya akan membawa kita ke jalan yang BENAR.

Ok, tu je laa modal aku arini..rinduu nak bawa sepanduk berarak masa Maulidul Rasul. Agenda yang paling aku rinduu lagi ialah makan nasi dalam dulang, ramai-ramai balun...tapi sebelum tu kena laa dengar syarahan dulu beb...:)

-salam maulidur rasul 1432-

0 comments:

DAPATKAN KOLEKSI CADAR BARU! SILA KLIK GAMBAR UNTUK LIHAT KOLEKSI TERKINI!!! photo 35876933-1d1e-472e-9d9b-9a7962294c12_zps98232114.png
STOKIS & PENGEDAR SAH : FARGHALY BEDSPREAD & CARPET
 photo 35876933-1d1e-472e-9d9b-9a7962294c12_zps98232114.png

Hari Ini Hari Apa?

Salam pagi dan ceria untuk seluruh ummah. Pagi ni bila aku bangun jer, ada laa beberapa teks mesej yang masuk kat handphone aku. Dalam pada dok tengah belek-belek tu, tetiba terperanjat 'keldai' aku bila terselit pulak sms 'Salam Maal Hijrah'. Aduhai, kenapa laa boleh jadi perkara seumpama ini, aku takut kalau si ampunya badan yang tulis sendiri tu mungkin dia tak tahu hari ini hari apa, tapi yang lebih mudarat bila sms tu di 'forward'kan..maknanya lebih ramai lagi yang tak tahu hari ni hari apa sebenarnya.

Menurut hadis nabi saw supaya kita sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain, so kat atas tu aku ingatkan laa kat sesaper yang mungkin dah terlupa tu hari ni hari apa...bukan Maal Hijrah ok, tapi Maulidur Rasul. Tu laa, kalau hari raya semua orang tak akan terlepas menyambut sebab dah tentu sinonim dgn Bulan Syawal, tapi ada juak yang suka sambut bulan Syawal, cuma bulan Ramadan ada berat sikit..tau tak per..

Dalam pada kita menyambut Maulidur Rasul dengan penuh penghayatan dan insaf, kita perlulah ingat mengingati antara satu sama lain sebab manusia mudah lupa. Lebih-lebih lagi dengan peredaran zaman yang semakin pantas dan lebih sekular seperti yang berlaku di persekitaran kita. Jadinya, sama-samalah kita semarakkan lagi keindahan hidup ini supaya lebih dipenuhi dengan ajaran Islam yang sesungguhnya akan membawa kita ke jalan yang BENAR.

Ok, tu je laa modal aku arini..rinduu nak bawa sepanduk berarak masa Maulidul Rasul. Agenda yang paling aku rinduu lagi ialah makan nasi dalam dulang, ramai-ramai balun...tapi sebelum tu kena laa dengar syarahan dulu beb...:)

-salam maulidur rasul 1432-

No comments: