CADAR PATCHWORK MURAH

DE FARHANA HOME FURNISHING [PG0318684-D] : MENJUAL RUNCIT & BORONG CADAR PATCHWORK 100% COTTON. DAPATKAN DENGAN KUALITI TERBAIK PADA HARGA MURAH!! PM PAGE FB KAMI : Quilt De'FarHana atau SMS/Whatsapp 017-7868751 / 019-4768414

PERKASA Nak Ganti PEKIDA Pulak Dah!!


PERKASA nak bertempur dengan siapa sebenarnya? Aku pun agak musykil sekarang. Kalau nak cari gaduh tak tentu hala pun aku rasa belum masanya PERKASA bertindak sendiri tanpa 'back-up' yang kukuh. Lagipun, selama PERKASA berada di Malaysia, aku belum dapat merasai perjuangan sebenar mereka. Sampaikan ada cakap2 dulu sewaktu pertubuhan PERKASA, ia sebenarnya suatu agenda Melayu baru yang bakal menggantikan perjuangan UMNO yang katanya tidak lagi memperjuangkan kebajikan orang2 Melayu di Malaysia.

PERKASA tidak perlu dijadikan sebagai pertubuhan ala2 gangster seperti yang pernah terjadi kepada PEKIDA suatu waktu dahulu. Objektif PERKASA perlu diperbetulkan kerana buat masa ini UMNO masih mempunyai sayap yang masih kukuh iaitu jentera PEMUDA UMNO. Sekarang, KJ lagi terpalit malu bila PERKASA bergerak dulu menentang AMK sedangkan Pemuda UMNO menyusul kemudiannya. UTUSAN secara simboliknya milik orang2 Melayu dan senang cakap memang Pro-UMNO dan BN. Justeru, langkah AMK untuk menolak simbol tersebut memang perlu ditentang kerana objektif mereka adalah hanya sebagai wadah perjuangan PR dan membelakangi Bangsa Melayu. Walhal, kalau dilihat dari awal isu ini sebenarnya berpunca daripada DAP sendiri yang cuba melaga2kan bangsa Melayu itu. Tidak sedarkah wahai Melayu2 semua. Jangan jadi bodoh dan tolol bila kita bergaduh sesama sendiri sebab bangsa lain.

Hakikatnya terbukti bahawa DAP telah berjaya mengucar-kacirkan pendirian orang Melayu. Bayangkan si Melayu Sam Ketot ingin mencabar UTUSAN kerana isu agama Kristian sedangkan sebelum ini banyak lagi isu2 lain yang melibatkan maruah Islam telah tercabar di Malaysia. Suruh Sam Ketot Keldai Bangsat pergi selak satu2 akhbar milik pembangkang yang rata2 meludah Melayu dan Islam itu sendiri. Apa pulak tindakan mereka? Jangan ada 'double-standard' wahai si Ketot. Terang lagi bersuluh AMK menjadi budak suruhan DAP dalam diam. Kini, DAP melalui SU Agungnya Lim Kit Sial Pandikutty cuba menarik perhatian untuk berlakon samseng. Melayu memang pantang dicabar, tapi kalau semua Melayu itu sendiri berpuak2 macam mana nak menang dalam perang? Memang tak masuk akal langsung. Akhirnya, yang duduk di atas podium tengok Melayu sama Melayu bergaduh adalah Si Komunis DAPigs, tepuk tangan bersorak dan tunggu bila tanahair Melayu ni nak digadaikan.

Aku nak tanya AMK dan DAPigs, kalaulah UTUSAN itu memang Melayu punya, korang nak buat apa? Apa yang korang peduli sangat. Tak cukup demokratik ke lagi akhbar2 India, Cina dan lain2nya di Malaysia ni bila korang sendiri tanpa segan silu memaparkan berita2 yang chauvinist dan super-rasis. Inilah PANDAInya Melayu, bila akhbar UTUSAN, Melayu CinDia boleh baca, tapi berapa kerat yang boleh mengeja bahasa Tamil dan Mandarin? Lu fikirlah beb....Jangan ikut sangat si bahlol aka samdol Sam Ketot dan penyapu sial Lim Guan Eng tu.

Tapi kalau dah kurang ajar......Lawannnnnnn Tetap Lawannnnnnn. Kahakk ptuih!!!!




KUALA LUMPUR, 18 Mei — Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali menyifatkan Lim Guan Eng “samseng pengecut” apabila mengajak semua komponen Barisan Nasional (BN) bukan Umno menentang ketuanya Datuk Ibrahim Ali.

Tegas Syed Hassan, Perkasa tidak gentar untuk menyahut Lim yang juga Setiausaha Agung DAP.

“Seruan Guan Eng jelas sekali satu budaya seperti samseng pengecut yang mengajak kawan-kawan menentang hanya seorang dan samseng yang pengecut memang begitu, bila berlawan ajak kawan.

“Pengecut macam ini umpama komunis yang bersembunyi di hutan atau bersembunyi di sebalik masyarakat dan menyamar seperti orang biasa atau ahli NGO atau bersama parti-parti politik tertentu,” katanya.

Semalam, Lim mengajak semua parti komponen BN untuk menentang Ibrahim selepas kerajaan gagal mengambil sebarang tindakan terhadap ahli Parlimen Pasir Mas itu, yang mengatakan kesediaan melancarkan “perang jihad” jika komuniti Kristian meneruskan agenda mahu merampas kedudukan Islam negara ini.

Beberapa pemimpin BN dan Pakatan Rakyat membantah tegas terhadap kenyataan tersebut dan meminta agar tindakan dikenakan terhadap Ibrahim.

Selain itu, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein pula berkata, apa yang dikatakan Ibrahim itu tidak mewakili keseluruhan masyarakat Melayu.

Jelas Syed Hassan, kenyataan terbuka Lim itu akan menimbulkan kemarahan ahli Perkasa dan orang Melayu yang menyokong perjuangan mempertahankan kedudukan kaum itu.

“Dan, lebih bahanya si pengecut yang bertopeng dengan menganut agama tertentu padahal tiada satu agama pun dia percayai, lihatlah betapa bahayanya kenyataan berani oleh Guan Eng terhadap pemimpin Melayu yang sudah tentu mengundang kemarahan ahli-ahli yang bersama Ibrahim Ali serta orang Melayu yang menyokong perjuangan Perkasa.

“Perlu diingatkan kenyataan Ibrahim Ali untuk berjihad adalah bila mana beliau melihat tanda-tanda penganut agama lain sudah berani mencabar Islam, kenyataan itu adalah satu amaran sekiranya penganut agama lain meneruskan agenda mereka.

“Kalau tidak diteruskan apa perlu Ibrahim Ali meneruskan niat untuk berjihad? Mengapa perlu menyerang lagi dengan kenyataan yang mengajak semua orang menentang Ibrahim Ali seorang?” katanya.

Tegas beliau, kenyataan Lim itu secara terang-terangan dilihat mahu menguji kesabaran pihaknya.

“Kenyataan Guan Eng itu nampaknya mahu memulakan sesuatu yang boleh mendatangkan kemarahan orang Melayu, DAP secara terang-terangan menguji kesabaran kami... kami tidak gentar dan jangan salahkan kami kalau kami sekali lagi mengatakan kami sanggup berjihad jika kedudukan Islam dicabar.

“Jangan menentang Ibrahim Ali dengan cara provokasi dengan mengusik kemuliaan Islam,” katanya.

Justeru beliau percaya, Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang cuba untuk mencetuskan polemik baru dengan kenyataan itu.

Sumber : [malaysianinsider]

1 comments:

PERKASA dan UMNO berlainan.. tolong lah faham.. PERKASA adalah NGO melayu yang memperjuangkan nasib orang2 melayu dan kaum pribumi tanpa mengira fahaman politik.. maknanya ahli perkasa ni bukan exclusive untuk ahli sesuatu parti politik sahaja.. Perkasa ni nk meyatukan bumiputera supaya tak dipijak oleh sesiapa pun waima parti komponen dari BN atau DAP sekalipun sesiapa sahaja yang menggugat kaum melayu dan bumiputera di Malaysia ni terutamanya AGAMA, RAJA, BANGSA dan TANAH AIR

DAPATKAN KOLEKSI CADAR BARU! SILA KLIK GAMBAR UNTUK LIHAT KOLEKSI TERKINI!!! photo 35876933-1d1e-472e-9d9b-9a7962294c12_zps98232114.png
STOKIS & PENGEDAR SAH : FARGHALY BEDSPREAD & CARPET
 photo 35876933-1d1e-472e-9d9b-9a7962294c12_zps98232114.png

PERKASA Nak Ganti PEKIDA Pulak Dah!!


PERKASA nak bertempur dengan siapa sebenarnya? Aku pun agak musykil sekarang. Kalau nak cari gaduh tak tentu hala pun aku rasa belum masanya PERKASA bertindak sendiri tanpa 'back-up' yang kukuh. Lagipun, selama PERKASA berada di Malaysia, aku belum dapat merasai perjuangan sebenar mereka. Sampaikan ada cakap2 dulu sewaktu pertubuhan PERKASA, ia sebenarnya suatu agenda Melayu baru yang bakal menggantikan perjuangan UMNO yang katanya tidak lagi memperjuangkan kebajikan orang2 Melayu di Malaysia.

PERKASA tidak perlu dijadikan sebagai pertubuhan ala2 gangster seperti yang pernah terjadi kepada PEKIDA suatu waktu dahulu. Objektif PERKASA perlu diperbetulkan kerana buat masa ini UMNO masih mempunyai sayap yang masih kukuh iaitu jentera PEMUDA UMNO. Sekarang, KJ lagi terpalit malu bila PERKASA bergerak dulu menentang AMK sedangkan Pemuda UMNO menyusul kemudiannya. UTUSAN secara simboliknya milik orang2 Melayu dan senang cakap memang Pro-UMNO dan BN. Justeru, langkah AMK untuk menolak simbol tersebut memang perlu ditentang kerana objektif mereka adalah hanya sebagai wadah perjuangan PR dan membelakangi Bangsa Melayu. Walhal, kalau dilihat dari awal isu ini sebenarnya berpunca daripada DAP sendiri yang cuba melaga2kan bangsa Melayu itu. Tidak sedarkah wahai Melayu2 semua. Jangan jadi bodoh dan tolol bila kita bergaduh sesama sendiri sebab bangsa lain.

Hakikatnya terbukti bahawa DAP telah berjaya mengucar-kacirkan pendirian orang Melayu. Bayangkan si Melayu Sam Ketot ingin mencabar UTUSAN kerana isu agama Kristian sedangkan sebelum ini banyak lagi isu2 lain yang melibatkan maruah Islam telah tercabar di Malaysia. Suruh Sam Ketot Keldai Bangsat pergi selak satu2 akhbar milik pembangkang yang rata2 meludah Melayu dan Islam itu sendiri. Apa pulak tindakan mereka? Jangan ada 'double-standard' wahai si Ketot. Terang lagi bersuluh AMK menjadi budak suruhan DAP dalam diam. Kini, DAP melalui SU Agungnya Lim Kit Sial Pandikutty cuba menarik perhatian untuk berlakon samseng. Melayu memang pantang dicabar, tapi kalau semua Melayu itu sendiri berpuak2 macam mana nak menang dalam perang? Memang tak masuk akal langsung. Akhirnya, yang duduk di atas podium tengok Melayu sama Melayu bergaduh adalah Si Komunis DAPigs, tepuk tangan bersorak dan tunggu bila tanahair Melayu ni nak digadaikan.

Aku nak tanya AMK dan DAPigs, kalaulah UTUSAN itu memang Melayu punya, korang nak buat apa? Apa yang korang peduli sangat. Tak cukup demokratik ke lagi akhbar2 India, Cina dan lain2nya di Malaysia ni bila korang sendiri tanpa segan silu memaparkan berita2 yang chauvinist dan super-rasis. Inilah PANDAInya Melayu, bila akhbar UTUSAN, Melayu CinDia boleh baca, tapi berapa kerat yang boleh mengeja bahasa Tamil dan Mandarin? Lu fikirlah beb....Jangan ikut sangat si bahlol aka samdol Sam Ketot dan penyapu sial Lim Guan Eng tu.

Tapi kalau dah kurang ajar......Lawannnnnnn Tetap Lawannnnnnn. Kahakk ptuih!!!!




KUALA LUMPUR, 18 Mei — Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali menyifatkan Lim Guan Eng “samseng pengecut” apabila mengajak semua komponen Barisan Nasional (BN) bukan Umno menentang ketuanya Datuk Ibrahim Ali.

Tegas Syed Hassan, Perkasa tidak gentar untuk menyahut Lim yang juga Setiausaha Agung DAP.

“Seruan Guan Eng jelas sekali satu budaya seperti samseng pengecut yang mengajak kawan-kawan menentang hanya seorang dan samseng yang pengecut memang begitu, bila berlawan ajak kawan.

“Pengecut macam ini umpama komunis yang bersembunyi di hutan atau bersembunyi di sebalik masyarakat dan menyamar seperti orang biasa atau ahli NGO atau bersama parti-parti politik tertentu,” katanya.

Semalam, Lim mengajak semua parti komponen BN untuk menentang Ibrahim selepas kerajaan gagal mengambil sebarang tindakan terhadap ahli Parlimen Pasir Mas itu, yang mengatakan kesediaan melancarkan “perang jihad” jika komuniti Kristian meneruskan agenda mahu merampas kedudukan Islam negara ini.

Beberapa pemimpin BN dan Pakatan Rakyat membantah tegas terhadap kenyataan tersebut dan meminta agar tindakan dikenakan terhadap Ibrahim.

Selain itu, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein pula berkata, apa yang dikatakan Ibrahim itu tidak mewakili keseluruhan masyarakat Melayu.

Jelas Syed Hassan, kenyataan terbuka Lim itu akan menimbulkan kemarahan ahli Perkasa dan orang Melayu yang menyokong perjuangan mempertahankan kedudukan kaum itu.

“Dan, lebih bahanya si pengecut yang bertopeng dengan menganut agama tertentu padahal tiada satu agama pun dia percayai, lihatlah betapa bahayanya kenyataan berani oleh Guan Eng terhadap pemimpin Melayu yang sudah tentu mengundang kemarahan ahli-ahli yang bersama Ibrahim Ali serta orang Melayu yang menyokong perjuangan Perkasa.

“Perlu diingatkan kenyataan Ibrahim Ali untuk berjihad adalah bila mana beliau melihat tanda-tanda penganut agama lain sudah berani mencabar Islam, kenyataan itu adalah satu amaran sekiranya penganut agama lain meneruskan agenda mereka.

“Kalau tidak diteruskan apa perlu Ibrahim Ali meneruskan niat untuk berjihad? Mengapa perlu menyerang lagi dengan kenyataan yang mengajak semua orang menentang Ibrahim Ali seorang?” katanya.

Tegas beliau, kenyataan Lim itu secara terang-terangan dilihat mahu menguji kesabaran pihaknya.

“Kenyataan Guan Eng itu nampaknya mahu memulakan sesuatu yang boleh mendatangkan kemarahan orang Melayu, DAP secara terang-terangan menguji kesabaran kami... kami tidak gentar dan jangan salahkan kami kalau kami sekali lagi mengatakan kami sanggup berjihad jika kedudukan Islam dicabar.

“Jangan menentang Ibrahim Ali dengan cara provokasi dengan mengusik kemuliaan Islam,” katanya.

Justeru beliau percaya, Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang cuba untuk mencetuskan polemik baru dengan kenyataan itu.

Sumber : [malaysianinsider]

1 comment:

Anonymous said...

PERKASA dan UMNO berlainan.. tolong lah faham.. PERKASA adalah NGO melayu yang memperjuangkan nasib orang2 melayu dan kaum pribumi tanpa mengira fahaman politik.. maknanya ahli perkasa ni bukan exclusive untuk ahli sesuatu parti politik sahaja.. Perkasa ni nk meyatukan bumiputera supaya tak dipijak oleh sesiapa pun waima parti komponen dari BN atau DAP sekalipun sesiapa sahaja yang menggugat kaum melayu dan bumiputera di Malaysia ni terutamanya AGAMA, RAJA, BANGSA dan TANAH AIR