Lembu Punya Berak, SPRM Dapat Tahik!
NAZRI : Nampak BODOH Bila Nak Melayan Kit Siang Pandikutty!
Sosialis-Demokrat Dan Liberal-Pluralis Tubuh Negara Kebajikan?
Garapan : TOK KISUATU hal yang amat mengejutkan bagi perjuangan Pas adalah perubahan mendukung negara Islam ke arah mendukung negara berkebajikan. Umum mentafsirkan, ia adalah suatu strategi menyesuaikan diri dengan aliran perjuangan pakatan pembangkang menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13.Sepatutnya perubahan yang harus berlaku adalah penyesuaian Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP terhadap maksud negara Islam yang seharusnya dilihat secara ketamadunan. Pas sangat memahami bahawa PKR memperjuangkan faham liberal dan pluralis dan tidak lagi bertunjang ke arah Melayu-Islam sebagai kekuatan teras.DAP dengan pendekatan Malaysian-Malaysianya dengan orientasi sosialis-demokratnya tidak melihat agama itu relevan dalam proses bernegara. Cita-citanya adalah menjadikan pendekatan sosialis-demokrat sebagai jawapan terhadap perubahan Malaysia hari ini.Apakah selama ini Pas tidak mempunyai keupayaan tinggi untuk memberikan kefahaman yang luas maksud negara Islam yang menyebabkan PKR dan DAP merasakan bahawa jalan perjuangan yang dibawa oleh Pas adalah rigid, sempit dan tidak mungkin dapat dilaksanakan dalam realiti politik Malaysia.Keupayaan ulama Pas yang cenderung mengulangi retorik dan pendekatan yang amat tradisional menyebabkan Anwar Ibrahim cuba menekankan pentingnya faham liberal dan pluralis dikembangkan supaya ia relevan dengan suasana sosio-politik Malaysia kini.Memperjuangkan negara Islam dalam kecenderungan memperkasa tamadun pada hemat penulis tidaklah salah. Kerajaan juga sedang melakukan pendekatan sebegini tanpa heboh-heboh tentang cita-cita negara Islam.Sejarah Andalusia adalah bukti jelas bagaimana tamadun itu boleh tegak dan menjadi pelindung adil terhadap kehadiran kelompok Kristian-Yahudi. Kepimpinan Pas terdahulu tidak memiliki formula praktis bagaimana kelompok majmuk dapat disantuni supaya natijah perjuangan Islam membawa kebaikan kepada umat manusia.Memang salah satu ciri penting negara Islam ialah mendukung maksud kebajikan yang luas. Kebajikan boleh ditafsirkan sebagai tema dalam orientasi sosialis-komunis dan ia juga dicanang oleh pihak kapitalis. Tetapi menjadi fokus negara berkebajikan sebagai landasan perjuangan, apakah ia sebagai pertanda mengecilkan lagi skop perjuangan Pas tanpa membawa sama pendekatan hukum dan syariah yang menjadi inti perjuangan Pas berdekad-dekad yang lalu.Hal ini penting dijadikan isu kerana apa makna sebuah negara berkebajikan tanpa faktor syariah mendasarinya. Sweeden, Findland, New Zealand adalah antara contoh negara kebajikan yang memberi fokus tentang kebajikan rakyat tetapi fahamnya adalah liberal-sekular-demokratik.Apakah ini menjadi landasan perjuangan Pas yang baru mengikut rentak PKR dan DAP supaya berlaku suatu sinergi politik sekadar ingin menumbangkan parti yang memerintah. Kalau namanya negara berkebajikan Kerajaan Malaysia sudah sekian lama menjadikan pendekatan ini sebagai agenda utamanya.Apakah ini sebagai strategi untuk memberikan titik-kesamaan terhadap keperluan masyarakat majmuk untuk memenangi pilihan raya akan datang atau Pas tetap bertahan dengan kekuatan Islam sebagai sumber perjuangannya.Kalau ini terjadi Pas semakin pragmatik dalam pendekatannya, meskipun mengorbankan prinsip fundamental perjuangan ke arah negara Islam dulunya. Kalau inilah hakikat yang diperjuangkan sejarah akan mengadili perjuangan Pas sebagai perjuangan yang tidak sampai ke hujung.Ia terbantut di pertengahan jalan kerana hambatan-hambatan kuasa, dan melaksanakan dendam kesumat terhadap UMNO harus berlaku walaupun terpaksa menelan kembali label kafir, taghut, jahiliah yang telah sekian lama menjadi bahasa basahan mereka tanpa menyedari bahawa label sebegitu akan juga berpulang kepada mereka suatu hari nanti.Sumber [utusan-online]
Bahaya WAHABI Di Malaysia!!
Mazhab Syafie diasaskan oleh Muhamad bin Idris Al-Syafie. Beliau dilahirkan pada tahun 150 hijrah di sebuah bandar yang bernama Ghizah di Palestin.
Inilah tarikh paling masyhur dikalangan ahli sejarah.
Imam Syafie adalah keturunan Bani Hashim dan Abdul Mutalib. Keturunannya bertemu dengan keturunan Rasulullah di sebelah datuk Baginda iaitu Abdul Manaf.
Beliau seorang miskin, tetapi kaya dengan semangat dan bercita-cita tinggi dalam menuntut ilmu. Beliau banyak mengembara dalam menceduk dan menimba ilmu.
Imam Syafie dianggap seorang yang dapat memadukan antara hadis dan fikiran serta membentuk undang-undang fiqh. Pada permulaannya beliau cenderung dalam bidang sastera dan syair, tetapi mengubah pendiriannya kepada mempelajari ilmu fiqh dan hadis hingga ke tahap paling tinggi.
Imam Syafie ialah imam ketiga mengikut susunan tarikh kelahiran mazhab empat serangkai.
Beliau adalah penyokong kepada ilmu hadis dan pembaharuan agama (mujaddid) bagi abad yang ke-2 hijrah. Imam Ahmad Bin Hanbal pernah berkata: “Diceritakan kepada Nabi Muhamad bahawa Allah menghantar kepada umat ini seorang pembaharu kepada agama, Umar Bin Abdul Aziz dihantar untuk abad yang pertama dan aku harap Imam Syafie adalah mujadid abad yang kedua.”
Ketika muda, Imam Syafie, hidup dalam kemiskinan, hingga beliau terpaksa mengumpul batu-batu, belulang, pelepah tamar dan tulang untuk ditulis di atasnya. Beliau kadang-kala terpaksa ke tempat perhimpunan orang ramai meminta kertas untuk menulis pelajarannya.
Imam Syafie menghafaz al-Quran dengan mudah iaitu ketika masih kecil lagi. Beliau menghafaz dan menulis hadis.
Beliau sangat tekun mempelajari kaedah dan nahu bahasa Arab. Untuk itu, beliau pernah mengembara ke kampung dan tinggal bersama puak Hazyal selama 10 tahun. Hal ini kerana puak Hazyl terkenal sebagai kabilah yang paling baik bahasa Arabnya.
Imam Syafie banyak menghafaz syair dan qasidah daripada puak Hazyl. Beliau juga banyak menumpukan masa dan tenaganya kepada sastera dan sejarah pada masa mudanya. Namun, Allah menghendaki dan melorongkan kepadanya dalam bidang ilmu fikah.
Antara sebabnya, pada suatu hari Imam Syafie bersyair sambil menunggang kuda bersama seorang lelaki. Lalu berkata lelaki itu : “Tidak sesuai engkau bersyair kerana itu boleh menjatuhkan maruah. Alangkah baiknya belajar ilmu fiqh?”
Kata-kata itu sangat memberi kesan kepada Imam Syafie. Sejak itu beliau menumpukan masa dan tenaga kepada ilmu fiqh.
Salah seorang guru Imam Syafie dalam pelajaran ilmu fiqh dan hadis ialah Imam Malik. Antara guru Imam Syafie selain Imam Malik ialah mufti dan faqih Mekah iaitu Muslim bin Khalid az-Zanji, dan Syaikhul Muhaddisin Sufyan bin Uyaynah.
Ilmu fiqh yang dibawa oleh Imam Syafie adalah satu zaman perkembangan ilmu fiqh dalam sejarah perundangan Islam. Hal ini kerana beliau yang menghimpun atau menyatukan ilmu fiqh ahli akal dan fikir dengan ilmu fiqh ahli akal dan hadis.
Ilmu fiqh Imam Syafie adalah ikatan sunnah dan qias serta pemikiran dengan beberapa pertimbangan dan sekatan. Hal ini demikian kerana ilmu fiqh yang menetapkan cara atau peraturan untuk memahami al-Quran dan hadis. Ia juga menetapkan kaedah pengeluaran hukum dan kesimpulannya.
Lantaran itulah beliau berhak dianggap penaja bagi ilmu usul fiqh.
Mazhab Syafie merupakan jalan tengah bagi Mazhab Hanafi dan Mazhab Maliki. Imam Syafie sendiri pernah berfahaman Maliki dan Hanafi.
Kenapa Malaysia tidak mengikut pendekatan WAHABI? [apa itu WAHABI]
Justeru, di dalam artikel di atas KJ seharusnya mengetahui dengan lebih lanjut apa BAHAYANYA AJARAN WAHABI DI MALAYSIA sebelum mengulas lanjut untuk mempertahankan Dr Asri yang dikenali sebagai salah seorang pengikut Ajaran WAHABI di Malaysia ini. [BAHAYA WAHABI DI MALAYSIA!!!]
Tepuk Dada, Tanya Selera!!! Kenapa hendak mengamalkan sesuatu yang tidak menjadi amalan tradisi serumpun? Bezanya pandangan tersebut adalah tertakluk kepada adat dan budaya di antara sebuah negara dengan negara yang lain. Islam itu jelas MEMUDAHKAN, namun ada sesetengah ahli pemikir di Malaysia ini yang cuba memanipulasikan kepandaian mereka untuk MENYUSAHKAN pandangan dan pendekatan Ummah berkenaan dengan ISLAM itu sendiri.
"I LOVE ISLAM, ISLAM IS BEAUTIFUL"
1 Cina MATI Kecoh 1 Dunia, 4 Melayu MATI Apasal Kita DIAM??
Be End!! : Tun Faisal vs PapaGomo
PM Najib : ALLAH Selamatkan Kamu!
Tempat Kelahiran : Kuala Lipis, Pahang
Tarikh Lahir: 23 Julai 1953
Memo BERSIH 2.0 DiHantar Secara Rahsia Kepada Tuanku Mizan?
Isu Kalimah ALLAH Tidak Selesai Lagi??
Mr Najib's administration hopes the meeting with the Pope will also send a clear signal that the government cares about Christians who form 10 per cent of Malaysia's population and help mend the strained relations with the Christian community, especially after a series of incidents this past year - including the firebombing of churches.The attacks on places of worship were sparked by a High Court decision allowing a Catholic weekly to use the word "Allah" to describe god in the Malay version of the Bible.There was also unhappiness over the government's decision to limit the import of Malay-version Bibles, which the authorities worry will confuse the country's majority Muslim community into converting.Dr Thomas Philips said: "I don't think one visit is going to create an impact but the fact that he shows that he's willing to recognise and engage with the Christian leaders and to go to the extent of having diplomatic ties, it's a positive step."Fui Soong, CEO of Centre of Strategic Engagement, said: "I don't think a visit like this is going to be enough to say I am doing something about it. People want to see concrete actions.''apa itu [CENSE]?Many Christians are still waiting for a definitive answer from the Court of Appeal that the word "Allah" is not the exclusive use of the Muslim community.
Bila Pandi Suhaili Dengan Tenang Meludah AnuWAR Pandi Kutti!
Partisan MUNAFIQ Itu Adalah PAS
"antara perkara yang boleh merosakkan iman adalah nifak..pelakunya digelar munafik.munafik adalah seorang yang berpura pura beriman kepada allah,tetapi sesungguhnya mereka kafir serta ingkar kepada Allah dan rasulnya..
antara ciri ciri orang munafik adalah:
jika berbicara, mereka berdusta,
jika berjanji, mereka mungkiri,
jika diberi, kepercayaan dia khianati…"
Jahat BERSIH 2.0 Umpama Syaitan Dan Iblis Yang Direjam!!
Copa America 2011 : Siapa Lagi Punca Kalau Bukan Tevez!
Uruguay reached the Copa América semi-finals at the expense of Argentina with a 5-4 penalty shootout victory following a 1-1 draw after extra time. The Uruguay goalkeeper, Fernando Muslera, was in inspired form making several important saves throughout the match but none bigger than when he stopped Carlos Tevez's effort in the shootout to send the hosts spinning out of the tournament.Uruguay shocked the home side by taking the lead in the sixth minute from a set piece. Diego Forlán's inswinging free kick from the left was headed back across goal by defender Martín Cáceres and midfielder Diego Pérez slid in to score.But Argentina equalised 11 minutes later when Lionel Messi sent in a delightful curling cross towards the far post where Gonzalo Higuain ghosted in behind the defence to glance a header past Muslera.Uruguay were reduced to 10 men in the 38th minute when Pérez, who had been booked for going in on Javier Mascherano with his studs showing, was shown another yellow card for a bodychech on Gonzalo Huguaín.Argentina were unable to make the added man count with Muslera frustrating Higuaín with a stunning reflex save. Indeed the 10-men of Uruguay could have won the game when Forlán raced onto to a through ball from Luis Suárez but the Argentina goalkeeper, Sergio Romero, was quick off his line to block.Argentina were reduced to 10-men when captain Mascherano was sent off three minutes from the end of the 90 minutes for a harsh second booking.Extra time failed to separate the sides and so the game went to penalties. Uruguay scored all five of their spot kicks and Muslera was the hero when he stopped Tevez's blasted effort.The World Cup semi-finalists will now face Peru in Tuesday's semi-final.
CIKARO Yang Buat APEK Jaringkan Gol Sendiri!
Lembu Punya Berak, SPRM Dapat Tahik!
NAZRI : Nampak BODOH Bila Nak Melayan Kit Siang Pandikutty!
Sosialis-Demokrat Dan Liberal-Pluralis Tubuh Negara Kebajikan?
Garapan : TOK KISUATU hal yang amat mengejutkan bagi perjuangan Pas adalah perubahan mendukung negara Islam ke arah mendukung negara berkebajikan. Umum mentafsirkan, ia adalah suatu strategi menyesuaikan diri dengan aliran perjuangan pakatan pembangkang menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13.Sepatutnya perubahan yang harus berlaku adalah penyesuaian Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP terhadap maksud negara Islam yang seharusnya dilihat secara ketamadunan. Pas sangat memahami bahawa PKR memperjuangkan faham liberal dan pluralis dan tidak lagi bertunjang ke arah Melayu-Islam sebagai kekuatan teras.DAP dengan pendekatan Malaysian-Malaysianya dengan orientasi sosialis-demokratnya tidak melihat agama itu relevan dalam proses bernegara. Cita-citanya adalah menjadikan pendekatan sosialis-demokrat sebagai jawapan terhadap perubahan Malaysia hari ini.Apakah selama ini Pas tidak mempunyai keupayaan tinggi untuk memberikan kefahaman yang luas maksud negara Islam yang menyebabkan PKR dan DAP merasakan bahawa jalan perjuangan yang dibawa oleh Pas adalah rigid, sempit dan tidak mungkin dapat dilaksanakan dalam realiti politik Malaysia.Keupayaan ulama Pas yang cenderung mengulangi retorik dan pendekatan yang amat tradisional menyebabkan Anwar Ibrahim cuba menekankan pentingnya faham liberal dan pluralis dikembangkan supaya ia relevan dengan suasana sosio-politik Malaysia kini.Memperjuangkan negara Islam dalam kecenderungan memperkasa tamadun pada hemat penulis tidaklah salah. Kerajaan juga sedang melakukan pendekatan sebegini tanpa heboh-heboh tentang cita-cita negara Islam.Sejarah Andalusia adalah bukti jelas bagaimana tamadun itu boleh tegak dan menjadi pelindung adil terhadap kehadiran kelompok Kristian-Yahudi. Kepimpinan Pas terdahulu tidak memiliki formula praktis bagaimana kelompok majmuk dapat disantuni supaya natijah perjuangan Islam membawa kebaikan kepada umat manusia.Memang salah satu ciri penting negara Islam ialah mendukung maksud kebajikan yang luas. Kebajikan boleh ditafsirkan sebagai tema dalam orientasi sosialis-komunis dan ia juga dicanang oleh pihak kapitalis. Tetapi menjadi fokus negara berkebajikan sebagai landasan perjuangan, apakah ia sebagai pertanda mengecilkan lagi skop perjuangan Pas tanpa membawa sama pendekatan hukum dan syariah yang menjadi inti perjuangan Pas berdekad-dekad yang lalu.Hal ini penting dijadikan isu kerana apa makna sebuah negara berkebajikan tanpa faktor syariah mendasarinya. Sweeden, Findland, New Zealand adalah antara contoh negara kebajikan yang memberi fokus tentang kebajikan rakyat tetapi fahamnya adalah liberal-sekular-demokratik.Apakah ini menjadi landasan perjuangan Pas yang baru mengikut rentak PKR dan DAP supaya berlaku suatu sinergi politik sekadar ingin menumbangkan parti yang memerintah. Kalau namanya negara berkebajikan Kerajaan Malaysia sudah sekian lama menjadikan pendekatan ini sebagai agenda utamanya.Apakah ini sebagai strategi untuk memberikan titik-kesamaan terhadap keperluan masyarakat majmuk untuk memenangi pilihan raya akan datang atau Pas tetap bertahan dengan kekuatan Islam sebagai sumber perjuangannya.Kalau ini terjadi Pas semakin pragmatik dalam pendekatannya, meskipun mengorbankan prinsip fundamental perjuangan ke arah negara Islam dulunya. Kalau inilah hakikat yang diperjuangkan sejarah akan mengadili perjuangan Pas sebagai perjuangan yang tidak sampai ke hujung.Ia terbantut di pertengahan jalan kerana hambatan-hambatan kuasa, dan melaksanakan dendam kesumat terhadap UMNO harus berlaku walaupun terpaksa menelan kembali label kafir, taghut, jahiliah yang telah sekian lama menjadi bahasa basahan mereka tanpa menyedari bahawa label sebegitu akan juga berpulang kepada mereka suatu hari nanti.Sumber [utusan-online]
Bahaya WAHABI Di Malaysia!!
Mazhab Syafie diasaskan oleh Muhamad bin Idris Al-Syafie. Beliau dilahirkan pada tahun 150 hijrah di sebuah bandar yang bernama Ghizah di Palestin.
Inilah tarikh paling masyhur dikalangan ahli sejarah.
Imam Syafie adalah keturunan Bani Hashim dan Abdul Mutalib. Keturunannya bertemu dengan keturunan Rasulullah di sebelah datuk Baginda iaitu Abdul Manaf.
Beliau seorang miskin, tetapi kaya dengan semangat dan bercita-cita tinggi dalam menuntut ilmu. Beliau banyak mengembara dalam menceduk dan menimba ilmu.
Imam Syafie dianggap seorang yang dapat memadukan antara hadis dan fikiran serta membentuk undang-undang fiqh. Pada permulaannya beliau cenderung dalam bidang sastera dan syair, tetapi mengubah pendiriannya kepada mempelajari ilmu fiqh dan hadis hingga ke tahap paling tinggi.
Imam Syafie ialah imam ketiga mengikut susunan tarikh kelahiran mazhab empat serangkai.
Beliau adalah penyokong kepada ilmu hadis dan pembaharuan agama (mujaddid) bagi abad yang ke-2 hijrah. Imam Ahmad Bin Hanbal pernah berkata: “Diceritakan kepada Nabi Muhamad bahawa Allah menghantar kepada umat ini seorang pembaharu kepada agama, Umar Bin Abdul Aziz dihantar untuk abad yang pertama dan aku harap Imam Syafie adalah mujadid abad yang kedua.”
Ketika muda, Imam Syafie, hidup dalam kemiskinan, hingga beliau terpaksa mengumpul batu-batu, belulang, pelepah tamar dan tulang untuk ditulis di atasnya. Beliau kadang-kala terpaksa ke tempat perhimpunan orang ramai meminta kertas untuk menulis pelajarannya.
Imam Syafie menghafaz al-Quran dengan mudah iaitu ketika masih kecil lagi. Beliau menghafaz dan menulis hadis.
Beliau sangat tekun mempelajari kaedah dan nahu bahasa Arab. Untuk itu, beliau pernah mengembara ke kampung dan tinggal bersama puak Hazyal selama 10 tahun. Hal ini kerana puak Hazyl terkenal sebagai kabilah yang paling baik bahasa Arabnya.
Imam Syafie banyak menghafaz syair dan qasidah daripada puak Hazyl. Beliau juga banyak menumpukan masa dan tenaganya kepada sastera dan sejarah pada masa mudanya. Namun, Allah menghendaki dan melorongkan kepadanya dalam bidang ilmu fikah.
Antara sebabnya, pada suatu hari Imam Syafie bersyair sambil menunggang kuda bersama seorang lelaki. Lalu berkata lelaki itu : “Tidak sesuai engkau bersyair kerana itu boleh menjatuhkan maruah. Alangkah baiknya belajar ilmu fiqh?”
Kata-kata itu sangat memberi kesan kepada Imam Syafie. Sejak itu beliau menumpukan masa dan tenaga kepada ilmu fiqh.
Salah seorang guru Imam Syafie dalam pelajaran ilmu fiqh dan hadis ialah Imam Malik. Antara guru Imam Syafie selain Imam Malik ialah mufti dan faqih Mekah iaitu Muslim bin Khalid az-Zanji, dan Syaikhul Muhaddisin Sufyan bin Uyaynah.
Ilmu fiqh yang dibawa oleh Imam Syafie adalah satu zaman perkembangan ilmu fiqh dalam sejarah perundangan Islam. Hal ini kerana beliau yang menghimpun atau menyatukan ilmu fiqh ahli akal dan fikir dengan ilmu fiqh ahli akal dan hadis.
Ilmu fiqh Imam Syafie adalah ikatan sunnah dan qias serta pemikiran dengan beberapa pertimbangan dan sekatan. Hal ini demikian kerana ilmu fiqh yang menetapkan cara atau peraturan untuk memahami al-Quran dan hadis. Ia juga menetapkan kaedah pengeluaran hukum dan kesimpulannya.
Lantaran itulah beliau berhak dianggap penaja bagi ilmu usul fiqh.
Mazhab Syafie merupakan jalan tengah bagi Mazhab Hanafi dan Mazhab Maliki. Imam Syafie sendiri pernah berfahaman Maliki dan Hanafi.
Kenapa Malaysia tidak mengikut pendekatan WAHABI? [apa itu WAHABI]
Justeru, di dalam artikel di atas KJ seharusnya mengetahui dengan lebih lanjut apa BAHAYANYA AJARAN WAHABI DI MALAYSIA sebelum mengulas lanjut untuk mempertahankan Dr Asri yang dikenali sebagai salah seorang pengikut Ajaran WAHABI di Malaysia ini. [BAHAYA WAHABI DI MALAYSIA!!!]
Tepuk Dada, Tanya Selera!!! Kenapa hendak mengamalkan sesuatu yang tidak menjadi amalan tradisi serumpun? Bezanya pandangan tersebut adalah tertakluk kepada adat dan budaya di antara sebuah negara dengan negara yang lain. Islam itu jelas MEMUDAHKAN, namun ada sesetengah ahli pemikir di Malaysia ini yang cuba memanipulasikan kepandaian mereka untuk MENYUSAHKAN pandangan dan pendekatan Ummah berkenaan dengan ISLAM itu sendiri.
"I LOVE ISLAM, ISLAM IS BEAUTIFUL"
1 Cina MATI Kecoh 1 Dunia, 4 Melayu MATI Apasal Kita DIAM??
Be End!! : Tun Faisal vs PapaGomo
PM Najib : ALLAH Selamatkan Kamu!
Tempat Kelahiran : Kuala Lipis, Pahang
Tarikh Lahir: 23 Julai 1953
Memo BERSIH 2.0 DiHantar Secara Rahsia Kepada Tuanku Mizan?
Isu Kalimah ALLAH Tidak Selesai Lagi??
Mr Najib's administration hopes the meeting with the Pope will also send a clear signal that the government cares about Christians who form 10 per cent of Malaysia's population and help mend the strained relations with the Christian community, especially after a series of incidents this past year - including the firebombing of churches.The attacks on places of worship were sparked by a High Court decision allowing a Catholic weekly to use the word "Allah" to describe god in the Malay version of the Bible.There was also unhappiness over the government's decision to limit the import of Malay-version Bibles, which the authorities worry will confuse the country's majority Muslim community into converting.Dr Thomas Philips said: "I don't think one visit is going to create an impact but the fact that he shows that he's willing to recognise and engage with the Christian leaders and to go to the extent of having diplomatic ties, it's a positive step."Fui Soong, CEO of Centre of Strategic Engagement, said: "I don't think a visit like this is going to be enough to say I am doing something about it. People want to see concrete actions.''apa itu [CENSE]?Many Christians are still waiting for a definitive answer from the Court of Appeal that the word "Allah" is not the exclusive use of the Muslim community.
Bila Pandi Suhaili Dengan Tenang Meludah AnuWAR Pandi Kutti!
Partisan MUNAFIQ Itu Adalah PAS
"antara perkara yang boleh merosakkan iman adalah nifak..pelakunya digelar munafik.munafik adalah seorang yang berpura pura beriman kepada allah,tetapi sesungguhnya mereka kafir serta ingkar kepada Allah dan rasulnya..
antara ciri ciri orang munafik adalah:
jika berbicara, mereka berdusta,
jika berjanji, mereka mungkiri,
jika diberi, kepercayaan dia khianati…"
Jahat BERSIH 2.0 Umpama Syaitan Dan Iblis Yang Direjam!!
Copa America 2011 : Siapa Lagi Punca Kalau Bukan Tevez!
Uruguay reached the Copa América semi-finals at the expense of Argentina with a 5-4 penalty shootout victory following a 1-1 draw after extra time. The Uruguay goalkeeper, Fernando Muslera, was in inspired form making several important saves throughout the match but none bigger than when he stopped Carlos Tevez's effort in the shootout to send the hosts spinning out of the tournament.Uruguay shocked the home side by taking the lead in the sixth minute from a set piece. Diego Forlán's inswinging free kick from the left was headed back across goal by defender Martín Cáceres and midfielder Diego Pérez slid in to score.But Argentina equalised 11 minutes later when Lionel Messi sent in a delightful curling cross towards the far post where Gonzalo Higuain ghosted in behind the defence to glance a header past Muslera.Uruguay were reduced to 10 men in the 38th minute when Pérez, who had been booked for going in on Javier Mascherano with his studs showing, was shown another yellow card for a bodychech on Gonzalo Huguaín.Argentina were unable to make the added man count with Muslera frustrating Higuaín with a stunning reflex save. Indeed the 10-men of Uruguay could have won the game when Forlán raced onto to a through ball from Luis Suárez but the Argentina goalkeeper, Sergio Romero, was quick off his line to block.Argentina were reduced to 10-men when captain Mascherano was sent off three minutes from the end of the 90 minutes for a harsh second booking.Extra time failed to separate the sides and so the game went to penalties. Uruguay scored all five of their spot kicks and Muslera was the hero when he stopped Tevez's blasted effort.The World Cup semi-finalists will now face Peru in Tuesday's semi-final.