CADAR PATCHWORK MURAH

DE FARHANA HOME FURNISHING [PG0318684-D] : MENJUAL RUNCIT & BORONG CADAR PATCHWORK 100% COTTON. DAPATKAN DENGAN KUALITI TERBAIK PADA HARGA MURAH!! PM PAGE FB KAMI : Quilt De'FarHana atau SMS/Whatsapp 017-7868751 / 019-4768414

Sebesar Buah Limau!!

♠ Posted by kayrozz at 3:02 PM


Mana nak pegi arini aku pun tak taw...tapi tetiba aje nak post blog sikit. Sambil berbaring di tengah hari Ahad yang bahagia lagi mulia ini, aku teringat cerita yang pernah aku dengar suatu masa dulu. Si pencerita ni pulak memang tak lain tak bukan, Jali Boy iaitu kawan sekampung aku. Member aku ni kalau bab cerita merapu memang aku suspek giler. Kalau waktu bosan atau tak da tempat nak berjimba, maka dia laa antara member rapat aku melepak untuk membuang masa yang bagai emas dedulu. Al-kisah.......

Zaman dulu sewaktu penjajahan Belanda di Indonesia, memang puak penjajah tak da keja lain selain adakan pertandingan setiap minggu bagi membuktikan kekuasaan Belanda waktu tu. Ye laa, dah nama penjajah, memanglaa semuanya nak diperasaan bagus...kih kih kih. Arakian tersebutlaa pada satu hujung minggu yang indah nan permai, dan berlangsung dalam suasana harmoni tanpa huru-hara dan tsunami melanda. Maka, permerintah waktu itu Alex Kompang Van Der Sar pun memanggil memanda menteri Raden Majamasin. Dia pun menitahkan untuk menjalankan pertandingan bagi mencari siapakah ampunya gerangan yang memiliki buah dada tanpa silikon yang terbesar sekali di dunia. (P.T. Mek Nyah World Champione!!!)...kih kih kih.

Maka, berlangsunglaa pertandingan tersebut selama berminggu makan berbulan bagi mencari protege2 di seluruh pelusuk dunia. Raden Majamasin pulak tak keruan meng'filter' beribu-riban permohonan untuk memasuki pertandingan tersebut. Setelah berbulan lamanya, maka Raden Majamasin pun mengkhabarkan kepada Sir Alex Kompang, bahawa di dalam beribu-ribu permohonan untuk bertanding, hanya tiga negara sahaja yang berjaya melepasi had kelayakan dan akan bertanding di peringkat akhir. Sir Alex Kompang bukan main suka sangat2 sampai terlupa untuk menjemput adik sepapatnya di England iaitu Sir Alex Ferguson (Pengurus Setan Merah yang 'legend' lagi da bomb).

Raden Majamasin pun mencanangkan seluruh rakyat Indon untuk memenuhi Dome Of Brengsek bagi menyaksikan pertandingan yang memang bukan sahaja gila, tapi memang tak pernah masuk akal, kecuali akal penjajah seperti Sir Alex Kompang Van Der Sar. Gong Badak Sumbu pun berbunyi menandakan pertandingan 3 penjuru telah tamat dan upacara penyampaian hadiah kepada peserta2 daripada Israel, Ireland dan Indonesia (selaku tuan rumah dan banyak rasuah) akan diumumkan.

Raden Majamasin pun memanggil masuk peserta daripada Israel. Lalu masuklaa peserta daripada Israel tersebut naik ke atas pentas dalam kepayahan. Aksi spontannya menarik perhatian penonton yang sudah menjerit kegilaan khinzir yang teramat sangat. Raden Majamasin pun mengumumkan, "Pemenang tempat ke-3 dari Israel, sebesarrrrr buah kelapa dengan ukuran berat 5 kilogram sebelah"...."Uihhh, Besarr tu, memang besar", langsung disampuk oleh Sir Alex Kompang sambil air liur meleleh di bibirnya....kih kih kih.

"Pemenang tempat ke-2 jatuh kepada peserta dari Ireland, sebesarrr buah tembikai merah tanpa biji, dengan ukuran 8 kilogram sebelah"...tambah melopong Sir Alex Kompang melihatnya, "Humangaihhh!!! Besar, memang terserlah kebesarannya"....kih kih kih. Dia melopong sebab peserta Ireland terpaksa naik ke pentas guna kereta sorong.

Lalu saat2 yang dinantikan dengan penuh debaran bagi menyaksikan pemenang pertandingan tersebut apabila Raden Majamasin mengumumkan, "Pemenang tempat pertama, sebesarrrrrr buah limau dari Indonesia", belum sempat pengumuman tersebut, terus dicelah dan dihamun oleh Sir Alex Kompang, "Gila betik kau nie Raden Majamasin, apa ke$#@$%nya, sebesar buah limau boleh dapat nombor 1".

Dengan penuh senyuman bermakna lagi berkompang karen, Raden Majamasin seraya berkata,

"Sabar Pak!!Sabar!! .......Itu baru putingnyaaaaa". Okbai!!!

0 comments:

DAPATKAN KOLEKSI CADAR BARU! SILA KLIK GAMBAR UNTUK LIHAT KOLEKSI TERKINI!!! photo 35876933-1d1e-472e-9d9b-9a7962294c12_zps98232114.png
STOKIS & PENGEDAR SAH : FARGHALY BEDSPREAD & CARPET
 photo 35876933-1d1e-472e-9d9b-9a7962294c12_zps98232114.png

Sebesar Buah Limau!!



Mana nak pegi arini aku pun tak taw...tapi tetiba aje nak post blog sikit. Sambil berbaring di tengah hari Ahad yang bahagia lagi mulia ini, aku teringat cerita yang pernah aku dengar suatu masa dulu. Si pencerita ni pulak memang tak lain tak bukan, Jali Boy iaitu kawan sekampung aku. Member aku ni kalau bab cerita merapu memang aku suspek giler. Kalau waktu bosan atau tak da tempat nak berjimba, maka dia laa antara member rapat aku melepak untuk membuang masa yang bagai emas dedulu. Al-kisah.......

Zaman dulu sewaktu penjajahan Belanda di Indonesia, memang puak penjajah tak da keja lain selain adakan pertandingan setiap minggu bagi membuktikan kekuasaan Belanda waktu tu. Ye laa, dah nama penjajah, memanglaa semuanya nak diperasaan bagus...kih kih kih. Arakian tersebutlaa pada satu hujung minggu yang indah nan permai, dan berlangsung dalam suasana harmoni tanpa huru-hara dan tsunami melanda. Maka, permerintah waktu itu Alex Kompang Van Der Sar pun memanggil memanda menteri Raden Majamasin. Dia pun menitahkan untuk menjalankan pertandingan bagi mencari siapakah ampunya gerangan yang memiliki buah dada tanpa silikon yang terbesar sekali di dunia. (P.T. Mek Nyah World Champione!!!)...kih kih kih.

Maka, berlangsunglaa pertandingan tersebut selama berminggu makan berbulan bagi mencari protege2 di seluruh pelusuk dunia. Raden Majamasin pulak tak keruan meng'filter' beribu-riban permohonan untuk memasuki pertandingan tersebut. Setelah berbulan lamanya, maka Raden Majamasin pun mengkhabarkan kepada Sir Alex Kompang, bahawa di dalam beribu-ribu permohonan untuk bertanding, hanya tiga negara sahaja yang berjaya melepasi had kelayakan dan akan bertanding di peringkat akhir. Sir Alex Kompang bukan main suka sangat2 sampai terlupa untuk menjemput adik sepapatnya di England iaitu Sir Alex Ferguson (Pengurus Setan Merah yang 'legend' lagi da bomb).

Raden Majamasin pun mencanangkan seluruh rakyat Indon untuk memenuhi Dome Of Brengsek bagi menyaksikan pertandingan yang memang bukan sahaja gila, tapi memang tak pernah masuk akal, kecuali akal penjajah seperti Sir Alex Kompang Van Der Sar. Gong Badak Sumbu pun berbunyi menandakan pertandingan 3 penjuru telah tamat dan upacara penyampaian hadiah kepada peserta2 daripada Israel, Ireland dan Indonesia (selaku tuan rumah dan banyak rasuah) akan diumumkan.

Raden Majamasin pun memanggil masuk peserta daripada Israel. Lalu masuklaa peserta daripada Israel tersebut naik ke atas pentas dalam kepayahan. Aksi spontannya menarik perhatian penonton yang sudah menjerit kegilaan khinzir yang teramat sangat. Raden Majamasin pun mengumumkan, "Pemenang tempat ke-3 dari Israel, sebesarrrrr buah kelapa dengan ukuran berat 5 kilogram sebelah"...."Uihhh, Besarr tu, memang besar", langsung disampuk oleh Sir Alex Kompang sambil air liur meleleh di bibirnya....kih kih kih.

"Pemenang tempat ke-2 jatuh kepada peserta dari Ireland, sebesarrr buah tembikai merah tanpa biji, dengan ukuran 8 kilogram sebelah"...tambah melopong Sir Alex Kompang melihatnya, "Humangaihhh!!! Besar, memang terserlah kebesarannya"....kih kih kih. Dia melopong sebab peserta Ireland terpaksa naik ke pentas guna kereta sorong.

Lalu saat2 yang dinantikan dengan penuh debaran bagi menyaksikan pemenang pertandingan tersebut apabila Raden Majamasin mengumumkan, "Pemenang tempat pertama, sebesarrrrrr buah limau dari Indonesia", belum sempat pengumuman tersebut, terus dicelah dan dihamun oleh Sir Alex Kompang, "Gila betik kau nie Raden Majamasin, apa ke$#@$%nya, sebesar buah limau boleh dapat nombor 1".

Dengan penuh senyuman bermakna lagi berkompang karen, Raden Majamasin seraya berkata,

"Sabar Pak!!Sabar!! .......Itu baru putingnyaaaaa". Okbai!!!

No comments: