DAPATKAN KOLEKSI CADAR BARU! SILA KLIK UNTUK LIHAT KOLEKSI TERKINI!!!
 photo fa496dbd-d430-4ede-af57-bca4b0b9e7ab_zps978cc32e.png
JUALAN RUNCIT & BORONG!!CADAR MURAH!! SILA KLIK UNTUK MAKLUMAT LANJUT!!
 photo 35876933-1d1e-472e-9d9b-9a7962294c12_zps98232114.png
Photobucket
DISCLAIMER : BERMULA MEI 2014 BLOG INI DIUSAHAKAN UNTUK TUJUAN PROMOSI BISNES JUALAN & BORONG CADAR BAGI SYARIKAT DE FARHANA HOME FURNISHING. SEBARANG MUAT TURUN GAMBAR DI DALAM BLOG INI PERLU MENDAPAT KELULUSAN ADMIN QDF. HARAP MAKLUM

Friday, April 10, 2015

TANDA-TANDA SAKA ADA DALAM TUBUH MANUSIA!!

Nak cari Cadar Quilt Patchwork Murah Tapi Berkualiti? Jom Klik Sini ➡ ☆☆☆ www.quiltdefarhana.com ☆☆☆

Baca Artikel Selanjutnya :

~TANDA-TANDA ORANG YG MEMILIKI SAKA~
#MAKNA SAKA
- Saka adalah jin yang berada dalam tubuh manusia yang sudah sekian lama hingga menjadi sebati dengan manusia itu. Ini berlaku sama ada seseorang itu tahu atau tidak, kerana ia datang dari keturunannya. Kemungkinan ilmu ini telah dipelajari oleh nenek- moyangnya dahulu. Boleh jadi Jin itu sendiri yang memilih untuk mendampingi keturunannya yang dia kehendaki tersebut ditinggalkan oleh nenek moyang pembawa saka apabila mereka telah meninggal dunia. semasa mereka hidup, mereka telah berkawan dan membela jin-jin tersebut yang dikenali dengan pelbagai nama. Jin yang dijadikan khadam oleh nenek moyang inilah akhirnya menjadi saka yang diperturunkan dari ayah kepada anak dan kepada cucu oleh pembela-pembela jin-jin tersebut.
KETIKA TIDUR
1. Susah tidur malam atau tidak boleh tidur malam.
2. Sering terjaga pada waktu malam jam 2 malam atau 3 dan malam
selepas itu sukar untuk tidur.
3. Mimpi melihat binatang-binatang seperti kucing, anjing, ular, serigala,
dan sebagainya.
4. Bunyi gigi berlaga ketika tidur.
5. Mimpi di Kawasan Kotor atau Perkuburan.
6. Mimpi Jatuh tempat tinggi.
7. Mimpi Berjumpa atau melihat Makhluk halus.
8. Mimpi Budak Kecil (Menyusukan bayi bagi wanita).
9. Mimpi di ancam benda tajam seperti pisau,paku dan sebagainya.
KETIKA JAGA
1. Selalu pening kepala (Perubatan Moden tidak dapat kesan).
2. Hilang Ingatan atau cepat lupa dan mungkin menjadi gila.
3. Sering Lesu dan Malas.
4. Sentiasa Sakit di Tulang Belakang.
5. Lenguh-lenguh sendi.
6. Terasa sesuatu berjalan didalam Badan.
7. Mudah Marah dan Panas Baran.
8. Cepat mengantuk (terutama mendengar Ayat-ayat quran)
9. Lemah semangat untuk meneruskan kehidupan
10. Bila memejamkan mata, bulu mata berkedip-kedip.
ANAK CUCU YANG MENJADI SASARAN
1. Yang cetek ilmu agamanya.
2. Yang suka melakukan maksiat dan melanggar peraturan Allah.
3. Yang Meninggalkan Ibadat Wajib.
4. Yang lemah fizikalnya dan antibodi.
5. Yang berminat utk memiliki apa yang ada pada nenek moyang
6. Yang mengidamkan kehebatan walaupun dengan cara malanggar perintah Allah.

1.) Al-Fatehah ( Surah 1 : Ayat 1-7 )

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ(1) الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ (2) الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ (3) مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ (4) إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ (5) اهدِنَـا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ (6) صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ | 7

Aku berlindung kepada Allah daripada syaitan yang terkutuk. Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam. Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Yang menguasai hari pembalasan. Hanya kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolonganMu. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau anugerahkan nikmat kepada mereka bukan ( pula jalan ) mereka yang sesat.

2.) Al-Baqarah ( Surah 2 : Ayat 255 )

اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ | 255

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Allah, tidak ada tuhan (Yang berhak disembah) melainkan Dia Yang hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Tiada yang dapat memberi syafaat di sisi Allah tanpa izin-Nya. Allah mengetahui apa-apa yang dihadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar.

ayat2 menjauhkan diri dari saka (keturunan)

3.) Al-Insyirah/Al-Sharh ( Surah 94 : Ayat 1-8 )

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ
أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ (1) وَوَضَعْنَا عَنكَ وِزْرَكَ (2) الَّذِي أَنقَضَ ظَهْرَكَ (3) وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ (4) فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا (5) إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا (6) فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ (7) وَإِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ | 8

Tidakkah Kami(Allah) telah melapangkan dadamu (ya Muhammad). (Kini hilangkan daripadamu kerisauan, sehingga kau tenang, rela karena yakin terhadap janji Allah dan perotongan-Nya). Dan telah Kami ringankan daripadamu beban-beban yang berat. Yang memberati tanggunganmu. (Yang berupa tugas menyampaikan risalah wahyu yang diturunkan oleh Tuhanmu, meskipun kau mendapat tantangan dari kaummu). Dan Kami naikkan (tinggikan) sebutan (nama) mu. (sehingga sebutan namamu selalu disebut di samping nama Allah dalam dua kalimat syahada). Maka sesungguhnya disamping kesukaran adan kemudahan. Sesungguhnya disamping kesukaran adan kemudahan. Maka apabila engkau telah selesai (daripada suatu amal soleh) maka ersusah payahlah (berusaha melakukan amal soleh yang lain pula). Dan kepada Tuhanmu, berharaplah.

#kita hanya berusaha dan berdoa..InsyaAllah akan sembuh dengan izin ALLAH SWT

LIKE  COMMENT  SHARE

~nurul~
Shrek McGyver and 1,676 others like this.
View previous comments…
Azura Dine
kat mlk xde ke tmpat buang saka ni..please inform me jika ade..coz sy slaloo dgar bisikan...sumpah x tipu...
4 · 29 December 2012
Patik Paduka
Tiada yg lebih brkuasa melainkan allah s.w.t walaupun saka susah untuk dbuang tetapi janganla brputus asa dan yakin allah e2 sntiasa ada,jangan drisaukan jika kita sering nampak bayang2 hitam dan seperti trasa sering dperhati yakinlah pada allah kerna dia lbih brkuasa dari skalian makhluk..
9 · 29 December 2012
Patik Paduka
Sesiapa yang ada saka,hidupnya akan sntiasa brasa gundah,susah dan sntiasa dhimpit masalah, jiwa sntiasa rasa sdih dan tidak tenang hidup trasa sperti dkawal oleh seseorang..
8 · 29 December 2012
رحيمه ابدول رحمن
dulu pernah la sorang lelaki ni die ni mcm leh tngok org die kate aku ade pndmping siap kate pakcik aku penah cte pasal bunian tp pakcik aku dah mninggal mmg mghairankan sbb die tau tp bg aku sake atau x kdg2 kte kne ingt sgle yg burok dtgnye dr kte dan yg baik dtgnye dri Allah s.w.t
3 · 29 December 2012
Afandy Abd Ghafar
Cik Ckyn
· 29 December 2012
Iqbal Setiye
tp aq ad salah 1 at stu .
1 · 29 December 2012
Siti Norriza
Sy da 3..mmpi jtuh dr tmpat tggi,mlm2 ssah nk tdo n slalu trjaga pkul2 3 pg n panas baran tahap maksimum kowt xleyh kawal lnsung..xkn saka.
2 · 29 December 2012
Fitri Sara
Sy kerap dikata sbg ada saka sbb lmbat brkhwin wlpun usia awal 30an, tp sy x pnah pun mgalami yg disenarai di atas...hurm
1 · 29 December 2012
Acimek Amer
Assalamualaikum kesembuhan penyakit2 ini atas izin Allah yg pertama yg kedua atas pesakit itu sendiri...maksud atas pesakit itu td adalah jge solat..perbnykkn bce ayat2 suci Al-Quran dan yg ketiga cube ikhtiar selagi boleh..maksud ikhtiar pegi la kepada pengamal perubatan islam...jgn sesekali membiarkn jin menguasai kite..ikhtiar selagi boleh insyaAllah..InsyaAllah Allah akan makbulkn doa org yg terainiaya...maaf jika ade silap...sye hanye insan yg x lari dari kesilapan..yg baek datg dari Allah yg buruk dtgnye dri sye..
3 · 29 December 2012
Seven Black
Maaf nk cakap. Buruk dan baik datgnye dari Allah s. W. T. Dia yg menentukn hidup mati kite... Hari ini kita dipecat dari kerja pon kerana Allah. Dia nk kite tahu ade hikmah atas kejadian itu. Maka hendaklah sentiasa meminta padaNYA.
3 · 29 December 2012
Furqan Huda
Rujuklah pada mereka yg benar2 merawat cara islam, tiada satu pun perawat islam yg leh menelek, scan, sebab punca pesakit itu jatuh sakit, adakah kerana buatan org, sipolan ini yg wat, sipolan sana yg wat...perawat islam akan menggunakan kaedah Tauhid..hanya Allah yg maha tahu, maha memberi kesembuhan, dan juga mendatangkan musibah kepada hambanya sebagai petunjuk agar hambanya sentiasa mengingati Allah. Kaedah merawat menggunakan ayat2 alquran bukan sahaja utk menghalau. Jin @syaitan, tapi juga leh di gunakan kpd sakit2 moden spt demam panas, kanser,jantung,dan sebagainya, kerana ayat alquran adalah ayat penawar segala penyakit samada fizikal,rohani, yg penting keyakinan kita pada kehebatan Alquran yg penuh kemukjizatannya. Tapi .... adakah kita sebenarnya mengamalkan ayat2 alquran dalam seluruh hidup kita dari celik mata hingga tertutup mata semula, atau hanya d gunakan utk menghalau jin dan syaitan sahaja...fikir..fikir..
3 · 29 December 2012
Nur Huda Hafzi
x de tande mcm diatas.. tp bila beberapa org jumpa sy, ckp sy ni ada pemanis.. eei tkut nye,sy x pernah pakai susuk... erm,saka pon mcm tu ke?
· 29 December 2012
Haizard Lee Sailong
Senang cakap 99.9% dari masyarakat,melayu ada saka.. Blum masa nak datang,je.. So berhati2.. Dia blh menyamar mcm2.. Cuma dia xda ( cop ) sahaja. Renung2kan.. Segala2nya hiasan dunia belaka
3 · 29 December 2012
Haizard Lee Sailong
Yg ada di melaka blh pergi ke masjid kg ulu.. Mandi air kolah kt tmpt ambil wuduk 2..
1 · 29 December 2012
Eddy Zack
Kuatkan hati teguhkan iman, banyakkan berzikir, tawakal hanya pd Allah s.w.t.. Solat boleh menjauhkan sebarang kejahatan.. amin.. harap istiqamah jgn lalai
3 · 29 December 2012
Al-Mujib Sanaani Abdullah
Knp bnyk tanda2 2 ad kt aq pelik2...bnde niew btol kew x??
· 29 December 2012
Soleh Minhad
Banyak betul match ngan aku =="
1 · 29 December 2012
Jam Mil Noorlin
Untuk Zaman skg ni paya juga nak kenal pasti bab ramai manusia memang dah berperangai mcm jin dan setan. manusia sama manusia pun membunuh anak kecil pun jadi mangsa
2 · 29 December 2012
Patik Paduka
Bila seseorang ada saka kalau brgaduh atau marah cpat2lah istifar pergi ke tempat yg lbih jauh agar tidak mendatangkan perkara yg buruk..
· 29 December 2012
Aiman Bahar Rays Spark
org yg mmbela sake di gelar (jimbaok).
· 29 December 2012
Fauziah Hanim Mukhtaram
saya pn x disangka2 ada jg saka yg bertengget kt bahu..sy alami penyakit gatal yg lama,adakala reda pastu dtg blk..bila jmpa ustaz dia kata sy ada saka.x tahu dr mana kemungkinan nenek moyang kita dulu2. dh berubat,sekarang sedang alami rasa yg dtg dr dlm bdn kita..sekejap seram kt kaki,tgn,leher..mgkin dlm proses pembuangan,dlm pada itu sy baca ayat2 ruqyah,.kita yakin dan minta pd Allah supaya menyembuhkan penyakit yg kita alami.insyaaAllah..
5 · 29 December 2012
Muqriz Shazwan
Yg laga gigi tu aq ade
1 · 29 December 2012
Mia Aryssa
saya sering terjaga kol 2.3,mimipi berjumpa dengan makhluk halus,bila memejamkan mata bulu mata berkedip kedip,mimpi budak kecil
3 · 29 December 2012
Zemmy Azli Zahari
saka jari hantu...
· 29 December 2012
Saa Husna
Tq..sgt bguna sbb kmgkinan saka yg xsempat dbuang dulu..ingin mdampingi sy
· 30 December 2012
Atique KurosaKie
buatkan renungan jgak Jepp Jefrry
· 30 December 2012
Rohani Mokhtar
kepada sesiapa yg dah mencube pelbagai RAWATAN ISLAM, USTAZ, AL QURAN, DARUL SHIFA, pusing satu mlysia, indonesia, ...masih terasa tidak selesai lagi ( saya bole memberi laluan untok rawatan ).. untok bacaan kalian, sebagai ingin tahu serba sedikit bole pergi ke fb BENTARA TUJUH dan membaca blog NUKILAN BENTARA TUJUH... terlalu bnyk maklumat tentang bunian,saka, jin, SEJARAH MALYSIA, SEJARAH DUNIA dan sebagainye YG TIDAK BENAR.. & ia nye perlu di beritahu dan di perbetulkn.. allahhualam...
4 · 31 December 2012
Azhar Abdul Aziz
Se-saka mana pun Saka itu mereka pun makhluk ALLAH. ALLAH yang cipta. Sesungguhnya manusia lebih mulia dari sekelian makhluk bagi yang sentiasa mengingati ALLAH. dekatkan diri kita dengan ALLAH. itu saja ubatnya. Setiap manusia mempunyai darjat kekuataan yang luar biasa, sama ada manusia itu berbuat baik maupun jahat. Andai nafsu dan kejahatan yang kita pilih maka Saka itu akan jadi lebih jahat. Andai keimanan dan kebaikan yang kita pilih maka Saka akan tunduk dengan ke IMAN dan kebaikan kita. tetapi apa bila kamu takut dan tunduk pada Saka ini maka mereka akan menguasai kamu. Untuk kita menguasai saka, kita kenalah berilmu. ALLAH telah menurunkan segala ilmu yang sepatutnya untuk umat manusia. iaitu AL QURAN. Jadi nya, tinggal lagi sejauh mana keyakinan dan keikhlasan kita kepada ALLAH.

Kredit : [penmerahdotcom]