CADAR PATCHWORK MURAH

DE FARHANA HOME FURNISHING [PG0318684-D] : MENJUAL RUNCIT & BORONG CADAR PATCHWORK 100% COTTON. DAPATKAN DENGAN KUALITI TERBAIK PADA HARGA MURAH!! PM PAGE FB KAMI : Quilt De'FarHana atau SMS/Whatsapp 017-7868751 / 019-4768414

Kejayaan PAS Selepas 22 Tahun Perintah Kelantan

♠ Posted by kayrozz in ,,,, at 1:34 PM
Sepasang remaja berpelukan dirakam pihak penguasa Jabatan Pembangunan Insan MPKB-BRI di Taman Perbandaran Tengku Anis, semalam.
Sepasang remaja berpelukan dirakam pihak penguasa Jabatan Pembangunan Insan MPKB-BRI di Taman Perbandaran Tengku Anis, semalam.

Taman Perbandaran Tengku Anis Tanjung Chat jadi medan berahi

KOTA BHARU: Pengunjung Taman Perbandaran Tengku Anis Tanjung Chat di sini, kesal apabila taman awam yang dibina Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) untuk beriadah dan menghabiskan cuti hujung minggu dengan keluarga, dicemari perbuatan segelintir pasangan remaja yang melakukan adegan tidak senonoh.

Malah, remaja itu sanggup bersembunyi di kawasan terpencil taman awam berkenaan sebagai tempat memadu kasih bersama pasangan masing-masing walaupun kemudahan awam itu dikhaskan bagi kegiatan beriadah penduduk bandar Kota Bharu.
Tinjauan Berita Harian ke taman itu mendapati ramai pengunjung datang berjoging, selain ibu bapa membawa anak masing-masing bermain papan gelongsor, buaian serta kemudahan kolam renang untuk kanak-kanak dibina MPKB.
Namun, segelintir pasangan remaja sengaja mengambil peluang menyalahgunakan tempat awam itu untuk melakukan perbuatan tidak sopan seperti bercumbuan tanpa segan silu dilihat pengunjung lain yang sedang berjoging di sepanjang laluan kira-kira tiga kilometer trek pejalan kaki.

Malah, ada di antara pasangan sedang asyik bercumbu itu tidak menyedari perbuatan mereka dirakamkan anggota penguat kuasa Jabatan Pembangunan Islam (JPI) MPKB yang kerap menjalankan rondaan.

Seorang pelajar Politeknik Kuala Terengganu, Nor Aznie Effatin Azid, 21, berkata dia kerap berkunjung ke taman itu bersama ahli keluarga untuk beriadah terutama pada waktu petang sambil membawa adiknya yang kecil berenang di kolam.

"Namun, amat memalukan apabila segelintir remaja datang memadu asmara dengan pasangan masing-masing dan mereka duduk di tempat tersembunyi berhampiran kandang rusa di belakang taman ini," katanya.

Nor Aznie Edffatin, berkata perbuatan pasangan remaja sengaja melakukan perbuatan tidak sopan itu boleh menjadi ikutan kepada pengunjung remaja lain, selain pengaruh tidak baik kepada kanak-kanak yang mungkin terlihat kelakuan serong itu.

Pendapat itu turut disokong Pakar Pergigian Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Dr Rozita Hassan, 42, yang meminta pihak berkuasa tempatan (PBT) MPKB lebih kerap memantau persekitaran taman itu.

"Taman Perbandaran Tengku Anis ini satu-satunya tempat beriadah penduduk bandar bersama keluarga kerana mempunyai pelbagai kemudahan lengkap sama ada untuk golongan dewasa atau kanak-kanak.

"Namun, saya kesal kerana masih ramai golongan remaja menyalahgunakan kemudahan awam ini untuk melakukan maksiat seperti berasmara yang pastinya memberi imej negatif kepada pengunjung lain," katanya.

Beliau berkata, orang awam tidak boleh 100 peratus menyalahkan MPKB kerana remaja yang terbabit perbuatan sumbang di tempat awam itu disebabkan kurangnya didikan agama dan kegagalan ibu bapa mendidik mereka.

Sementara itu, Setiausaha MPKB, Mohd Anis Hussein, berkata sejak Januari hingga Mac lalu, pihaknya mengambil tindakan mengkompaun 127 remaja di bandar ini dengan kutipan RM29,490.

Katanya, mereka ditahan di taman awam, pasar raya, lorong gelap sekitar bandar, selain di sepanjang hadapan Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, di sini antara jam 5 petang hingga jam 12 tengah malam menerusi Operasi Bersepadu dengan kerjasama Jabatan hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHAEIK), polis dan Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) Kelantan.

Mohd Anis berkata, pihaknya akan melipatgandakan usaha bagi membanteras kegiatan sumbang itu supaya imej MPKB sebagai Bandaraya Islam tidak tercemar kerana tindakan segelintir remaja.

Sumber [beritaharian]


kayrozz : bukan salah ibu mengandung 9 bulan, tapi salah diri sendiri yang tak mengikut ajaran Pok Nik Aziz. Suruh pegi ikut tarbiah tak nak, lebih suka membuat perkara sumbang yang menggalakkan seks rambang di laman umpama Serambi Mekah kononnya bak kata pemimpin2 PAS. Sekarang, apa yang nak diumpamakan lagi kalau anak2 muda di Kelantan sudah membelakangkan suruhan Pok Nik? Apakah kepimpinan Pok Nik selama memerintah lebih 22 tahun tidak langsung menegaskan dosa2 di kalangan pelaku seks ini? Pok Nik harus keluarkan satu fatwa untuk memastikan rakyat Negeri Kelantan bebas daripada pelaku seks haram dan rendah moral. Kalau dah sanggup melakukan di tempat2 awam, bukankah boleh disamakan seperti binatang yang tidak mempunyai perasaan malu. Siapa nak bertanggungjawab sekarang ni Pok Nik?

6 comments:

kenapa kerajaan negeri yg dipersalahkan....sepatut nye kerajaan pusat yg keluarkan fatwa mengaharamkan benda ni...sebab tu la perlu nya hudud....tarbiyah agama lain2 utk setiap manusia, bukan sama...

sy rasa setiap negeri mmpunyai masalah seks bebas yang sama.... tapi kelantan lebih ketara sebab dibawah pimpinan pembangkang....

This comment has been removed by the author.
This comment has been removed by the author.
This comment has been removed by the author.

patut mak bapak yg salah wei xpantau anak2..KENAPA NAK SALAHKAN PEMERINTAH PULA..mcm la kt negeri lain2 xde zina.sosial ngeri luar lg TERUK dr kelantan.so,kenapa xsalahkan pemerintah negeri tersebut.nak buat tajuk entry pun agak2 la wei,jgn slahkan nik aziz pula.beliau bkn ade 4juta mate nak pantau semua 2.xtaw jgn duk tuduh2 pula ok!..

June 9, 2011 11:09 PM

asal nik aziz lak kena? tgk kl.. lagi terukk! PM tuuu.. wakakaka

DAPATKAN KOLEKSI CADAR BARU! SILA KLIK GAMBAR UNTUK LIHAT KOLEKSI TERKINI!!! photo 35876933-1d1e-472e-9d9b-9a7962294c12_zps98232114.png
STOKIS & PENGEDAR SAH : FARGHALY BEDSPREAD & CARPET
 photo 35876933-1d1e-472e-9d9b-9a7962294c12_zps98232114.png

Kejayaan PAS Selepas 22 Tahun Perintah Kelantan

Sepasang remaja berpelukan dirakam pihak penguasa Jabatan Pembangunan Insan MPKB-BRI di Taman Perbandaran Tengku Anis, semalam.
Sepasang remaja berpelukan dirakam pihak penguasa Jabatan Pembangunan Insan MPKB-BRI di Taman Perbandaran Tengku Anis, semalam.

Taman Perbandaran Tengku Anis Tanjung Chat jadi medan berahi

KOTA BHARU: Pengunjung Taman Perbandaran Tengku Anis Tanjung Chat di sini, kesal apabila taman awam yang dibina Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) untuk beriadah dan menghabiskan cuti hujung minggu dengan keluarga, dicemari perbuatan segelintir pasangan remaja yang melakukan adegan tidak senonoh.

Malah, remaja itu sanggup bersembunyi di kawasan terpencil taman awam berkenaan sebagai tempat memadu kasih bersama pasangan masing-masing walaupun kemudahan awam itu dikhaskan bagi kegiatan beriadah penduduk bandar Kota Bharu.
Tinjauan Berita Harian ke taman itu mendapati ramai pengunjung datang berjoging, selain ibu bapa membawa anak masing-masing bermain papan gelongsor, buaian serta kemudahan kolam renang untuk kanak-kanak dibina MPKB.
Namun, segelintir pasangan remaja sengaja mengambil peluang menyalahgunakan tempat awam itu untuk melakukan perbuatan tidak sopan seperti bercumbuan tanpa segan silu dilihat pengunjung lain yang sedang berjoging di sepanjang laluan kira-kira tiga kilometer trek pejalan kaki.

Malah, ada di antara pasangan sedang asyik bercumbu itu tidak menyedari perbuatan mereka dirakamkan anggota penguat kuasa Jabatan Pembangunan Islam (JPI) MPKB yang kerap menjalankan rondaan.

Seorang pelajar Politeknik Kuala Terengganu, Nor Aznie Effatin Azid, 21, berkata dia kerap berkunjung ke taman itu bersama ahli keluarga untuk beriadah terutama pada waktu petang sambil membawa adiknya yang kecil berenang di kolam.

"Namun, amat memalukan apabila segelintir remaja datang memadu asmara dengan pasangan masing-masing dan mereka duduk di tempat tersembunyi berhampiran kandang rusa di belakang taman ini," katanya.

Nor Aznie Edffatin, berkata perbuatan pasangan remaja sengaja melakukan perbuatan tidak sopan itu boleh menjadi ikutan kepada pengunjung remaja lain, selain pengaruh tidak baik kepada kanak-kanak yang mungkin terlihat kelakuan serong itu.

Pendapat itu turut disokong Pakar Pergigian Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Dr Rozita Hassan, 42, yang meminta pihak berkuasa tempatan (PBT) MPKB lebih kerap memantau persekitaran taman itu.

"Taman Perbandaran Tengku Anis ini satu-satunya tempat beriadah penduduk bandar bersama keluarga kerana mempunyai pelbagai kemudahan lengkap sama ada untuk golongan dewasa atau kanak-kanak.

"Namun, saya kesal kerana masih ramai golongan remaja menyalahgunakan kemudahan awam ini untuk melakukan maksiat seperti berasmara yang pastinya memberi imej negatif kepada pengunjung lain," katanya.

Beliau berkata, orang awam tidak boleh 100 peratus menyalahkan MPKB kerana remaja yang terbabit perbuatan sumbang di tempat awam itu disebabkan kurangnya didikan agama dan kegagalan ibu bapa mendidik mereka.

Sementara itu, Setiausaha MPKB, Mohd Anis Hussein, berkata sejak Januari hingga Mac lalu, pihaknya mengambil tindakan mengkompaun 127 remaja di bandar ini dengan kutipan RM29,490.

Katanya, mereka ditahan di taman awam, pasar raya, lorong gelap sekitar bandar, selain di sepanjang hadapan Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, di sini antara jam 5 petang hingga jam 12 tengah malam menerusi Operasi Bersepadu dengan kerjasama Jabatan hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHAEIK), polis dan Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) Kelantan.

Mohd Anis berkata, pihaknya akan melipatgandakan usaha bagi membanteras kegiatan sumbang itu supaya imej MPKB sebagai Bandaraya Islam tidak tercemar kerana tindakan segelintir remaja.

Sumber [beritaharian]


kayrozz : bukan salah ibu mengandung 9 bulan, tapi salah diri sendiri yang tak mengikut ajaran Pok Nik Aziz. Suruh pegi ikut tarbiah tak nak, lebih suka membuat perkara sumbang yang menggalakkan seks rambang di laman umpama Serambi Mekah kononnya bak kata pemimpin2 PAS. Sekarang, apa yang nak diumpamakan lagi kalau anak2 muda di Kelantan sudah membelakangkan suruhan Pok Nik? Apakah kepimpinan Pok Nik selama memerintah lebih 22 tahun tidak langsung menegaskan dosa2 di kalangan pelaku seks ini? Pok Nik harus keluarkan satu fatwa untuk memastikan rakyat Negeri Kelantan bebas daripada pelaku seks haram dan rendah moral. Kalau dah sanggup melakukan di tempat2 awam, bukankah boleh disamakan seperti binatang yang tidak mempunyai perasaan malu. Siapa nak bertanggungjawab sekarang ni Pok Nik?

6 comments:

fareezul asyraf said...

kenapa kerajaan negeri yg dipersalahkan....sepatut nye kerajaan pusat yg keluarkan fatwa mengaharamkan benda ni...sebab tu la perlu nya hudud....tarbiyah agama lain2 utk setiap manusia, bukan sama...

sy rasa setiap negeri mmpunyai masalah seks bebas yang sama.... tapi kelantan lebih ketara sebab dibawah pimpinan pembangkang....

yanie cool said...
This comment has been removed by the author.
yanie cool said...
This comment has been removed by the author.
yanie cool said...
This comment has been removed by the author.
yanie cool said...

patut mak bapak yg salah wei xpantau anak2..KENAPA NAK SALAHKAN PEMERINTAH PULA..mcm la kt negeri lain2 xde zina.sosial ngeri luar lg TERUK dr kelantan.so,kenapa xsalahkan pemerintah negeri tersebut.nak buat tajuk entry pun agak2 la wei,jgn slahkan nik aziz pula.beliau bkn ade 4juta mate nak pantau semua 2.xtaw jgn duk tuduh2 pula ok!..

June 9, 2011 11:09 PM

fieza sastery said...

asal nik aziz lak kena? tgk kl.. lagi terukk! PM tuuu.. wakakaka